دبیرخانه کشوری پوشاک وطراحی ودوخت

این سایت جهت اطلاع رسانی وتبادل با سرگروههای رشته پوشاک وطراحی ودوخت راه اندازی شده است.

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
شهریور


مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش:معلم محوری ترین عنصر در دستگاه تعلیم و تربیت/ مدرسه کانون تربیت محله و نکته اتصال بین دولت و ملتمدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان امانت های الهی و دارای کرامت های ذاتی هستند که در این راستا معلم نیز به عنوان محوری ترین عنصر در دستگاه تعلیم و تربیت شناخته می شود که از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، "
سید مصطفی آذر کیش" مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش در مراسم نمادین زنگ جوانه ها که در شاهد نسل پیام برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه با این برنامه ریزی ها تلاش می کنیم تا دانش آموزان را به حیات طیبه سوق دهیم، افزود: دانش آموزان امانت های الهی و دارای کرامت های ذاتی هستند که در این راستا معلم نیز به عنوان محوری ترین عنصر در دستگاه تعلیم و تربیت شناخته می شود که از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

آذر کیش با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه ای در جهت اهمیت جایگاه ویژه آموزش و پرورش دارند، گفت: امروزه سرمایه های انسانی به عنوان منابع انسانی در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 وی ادامه داد: 13 میلیون دانش آموز در کشور با احتساب اولیای آنان 39 میلیون جمعیت دارد که در دستگاه تعلیم و تربیت مشارکت دارند.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: سند تحول بنیادین مدرسه را به عنوان کانون تربیت محله و نکته اتصال بین دولت و ملت معرفی می کند که در این راستا اولیا و مسئولین باید درجهت ارتقای این نهاد تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: 11 حوزه یادگیری در برنامه درسی ملی وجود دارد که به ساحت های شش گانه برنامه درسی نیز توجه شده است.

آذر کیش تصریح کرد: ورود درس کار و فناوری به عنوان یک کتاب درسی کمک شایان توجهی به انتخاب رشته، هدایت تحصیلی و انتخاب شغل دانش آموزان می کند.

وی با بیان اینکه باید از حافظه محوری به سوی پژوهش محوری حرکت کنیم، گفت: امسال با ورود پایه  نهم دوره متوسطه اول در کشور سیستم آموزشی به طور کامل استقرار پیدا می کند.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ارتقای کیفی آموزش و پرورش اصلی ترین استراتژی این نهاد است که برنامه های مربوط به ساماندهی نیروی انسانی ، توسعه مشارکت ها، تمرکز زدایی و بودجه ریزی عملیاتی نیز در این برنامه لحاظ شده است.

وی  خاطر نشان کرد: در جامعه کنونی هوش های چند گانه حرف نخست را می زند که اولیا باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

 



 

  • صفورا محمدزاده
۳۱
شهریور

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش:توسعه آموزشهای مهارتی اولویت آموزش و پرورش است/ تخصیص 50 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستانها
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه آموزشهای مهارتی بر اساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در سند 1404 و برنامه پنجم توسعه، یکی از سیاستها و اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است.


«سیدمصطفی آذرکیش» مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اظهار داشت: توسعه آموزشهای مهارتی بر اساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در سند 1404 و برنامه پنجم توسعه، یکی از سیاستها و اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی مورد تاکید می باشد و هم اکنون از دوره پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه در دستور کار می باشد.

بیش از 7100 هنرستان در کشور فعال هستند

آذرکیش با بیان اینکه درس کارآفرینی در دوره های کارودانش گنجانده شده است؛ افزود: بیش از 7100 هنرستان در کشور فعال هستند که 4700 مورد هنرستان کار و دانش می باشد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از 700هزار هنرجو در هنرستانهای کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد حدود 400هزار نفر در رشته های کارودانش تحصیل می کنند.

وی با اشاره به پوشش کامل هنرستانهای کارودانش در سطح کشور خاطر نشان ساخت: در کلیه مناطق کشور حداقل یک هنرستانهای کارودانش وجود دارد.

آذرکیش بابیان اینکه توسعه آموزشهای مهارتی بویژه در مناطق روستایی و محروم در دستور کار است؛ تصریح کرد: هم اکنون بیش از 68 هزار در هنرستانهای روستایی مشغول تحصیل هستند که نسبت به سالتحصیلی 89-90 چهار برابر شده است.

وی افزود: حدود 40 درصد دانش اموزان پایه دوم و سوم متوسطه در هنرستانها (23درصد شاخه کارودانش و 17 درصد شاخه فنی و حرفه ای) تحصیل می کنند که این عدد باید تا سال 97 به 48.26درصد برسانیم که سهم کارودانش 28درصد و سهم فنی و حرفه ای 20.26درصد می باشد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش با اذعان به وضعیت مطلوب آینده شغلی بسیاری از رشته های کارودانش، بیان داشت: سعی شده است رشته های کارودانش بر اساس نیاز منطقه ایجاد شود.

آذرکیش با بیان اینکه 264 رشته مهارتی در شاخه کارودانش تعریف شده است؛ گفت: رشته های جواهرسازی، جوشکاری با گازCo2 ، بورس، طراحی دوخت، بازرسی جوش و آسانسور از جمله رشته هایی هستند که بازار کار مناسبی دارند و متناسب با تکنولوژی های جدید بروز می شوند.

ترغیت دانش آموزان به رشته های کارودانش

وی گفت: ترغیت دانش آموزان به رشته های کارودانش براساس سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی، در جلسات مشاوران هدایت تحصیلی مورد تاکید قرار گرفته است و همچنین با برگزاری همایشها و جشنواره ها بمنظور فرهنگسازی و آشنایی خانواده ها و دانش آموزان با رشته های هنرستان تلاش می کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به نیاز جامعه به کارآفرینی در شرایط کنونی، عنوان کرد: صندلی های خالی دانشگاهها موعید اولویت اشتغال فرزندان برای خانواده می باشد.

آموزش 72هزار هنرجو در قالب برون سپاری

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روشهای مختلفی را برای آموزش بروز تجربه می کنیم؛ ادامه داد: هم اکنون بیش از 72 هزار نفر از هنرجوبان هنرستانهای کاردانش در خارج از آموزش و پرورش و در قالب برون سپاری همچون صنایع تولیدی، خدماتی و شهرکهای صنعتی آموزش می بینند.

تخصیص 50 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها در سالجاری

وی با ذکر این نکته که سال گذشته 100درصد اعتبارات پیش بینی شده مربوط به تجهیزات هنرستانهای کشور به استانها تخصیص یافت؛ گفت: امسال نیز 36 میلیارد تومان در بودجه سال 94 برای تجهیز هنرستانهای کشور پیش بینی شده است در حالی که این عدد در سال گذشته 25 میلیارد تومان بود و امسال 40 درصد افزایش یافته است.

آذر کیش افزود: حدود 14 میلیارد نیز  از محل فروش 2 درصد گاز در نظر گرفته شده است که در مجموع امسال 50 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و به روز رسانی هنرستان ها پیش بینی شده است. 


مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش در پایان از تلاشها صورت گرفته و برنامه های در نظر گرفته شده برای بازگشایی مدارس دوره دوم کاردانش مدارس در استان اذربایجان غربی تقدیر کرد.

  • صفورا محمدزاده
۳۱
شهریور

به مناسبت آغاز سال تحصیلی 95-1394 ، وزیر آموزش وپرورش و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به صورت مشترک پیامی صادر کردند.
 

 

به گزارش مرکز اطلاع  رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، متن پیام مشترک علی اصغر فانی و اکبر ترکان به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

در آستانه سال تحصیلی ، وزش عطرآگاهی و دانایی، اندیشیدن و تحول ،شور و شعور و نشاط را به معلمان و فرهنگیان گرامی ، دانش آموزان عزیز و اولیاء دلسوز آنها در مناطق آزاد کشور، تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

تحرک و شادابی ، شوق آموزش و یادگیری، همدلی  و همزبانی در سال تحصیلی جدید ، گوارای وجودتان باد.

به یاری حق ، بنا داریم با هماهنگی مدیریت های مناطق آزاد و ادارات و مدارس در پنجره سند چشم انداز 1404 آموزش و پرورش ایران اسلامی ، دستیابی به الگوی بومی تعلیم و تربیت اسلامی،  ملی را در جغرافیای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جستجو کنیم که تحقق این آرمان مرهون پیمایش پیوسته همه عناصر تاثیر گذار بر فرآیند تعلیم و تربیت خواهد بود.

 تاکید ما بر اندیشه پروری و خود شکو فایی، تقویت مهارت های کارگاهی و کسب و کار دانش آموزی و روز افزون سازی کارآمدی دانش و علم ، گسترش خلاقیت های هنری و ادبی ، فراگیری آموزه های قرآنی ، اهتمام به گردشگری ، احترام به محیط زیست و آشتی با طبیعت ، آشنایی با حقوق و مسؤلیت های اجتماعی در سنین دانش آموزی برای زمینه ساز بودن آن در ارتقاء عزت آفرینی و اعتماد به نفس، گسترش آرامش، نشاط و امید اجتماعی و ملی است.

 عمر یکساله تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نمایانگر موفقیت مشارکت همه جانبه، همکاری مسؤلانه و کمک به تقویت سرمایه های انسانی مناطق آزاد می باشد.

تجربه گران سنگ وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی مناطق آزاد، نوید بخش دستیابی به آموزش و پرورشی معلم محور و مهارت مدار، روز آمد و آینده نگر است و توجه هر چه بیشتر به موارد زیر می تواند امید به دست آمده را پایدار سازد:

1 ـ رشد خلاقیت، نوآوری، ایده پروری دانش آموزان و معلمان و کمک به تجاری سازی ایده های آنها.

2 ـ تأسیس و توسعه مراکز رشد و مؤسسات دانش بنیان معلم محور و دانش آموز مدار.

3 ـ نهادینه کردن فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در مناطق آزاد برای تعیین نقش رشد و خود اتکایی دانش آموزان در افزایش سرانه در آمد ملی.

4 ـ کشف و بها دهی به ایده های نو و فناوری های پیشرفته برای رسیدن به ارزش های افزوده برتر.

5 ـ بهبود و گسترش حلقه های تماس میان آموزش و پرورش و مؤسسات صنعتی، تولیدی و خدماتی با تکیه بر آموزه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای.

6 ـ پرکردن خلاء میان مهندسین وکارگران از طریق شناسایی و بکار گیری ظرفیت طبقه میانی (تکنسین ها) آنها.

7 ـ گسترش شغل آفرینی، تمرین کسب و کار در حیات دانش آموز

 امید است که دست اندر کاران تعلیم و تربیت در سطوح صف و ستاد وزارت آموزش و پرورش با انعطاف هرچه بیشتر ، زمینه ساز گسترش مشارکت ها و مساعدت های مناطق آزاد و آنگاه مناطق ویژه اقتصادی باشند و نقش تحولی تاثیر گذار را در دومین سال تفاهم در مناطق آزاد بنگارند.

دست در دست هم دهیم به مهر                               میهن خویش را کنیم آباد

     علی اصغر فانی                                                                                                  اکبر ترکان

 وزیر آموزش و پرورش                                                                                       مشاور رئیس جمهور

                                                                           و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی

 

 

  • صفورا محمدزاده
۳۱
شهریور


عکس متحرک از گل  و دسته گلهای زیبا-www.jazzaab.ir


فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی95-94 را ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس


و یاد و خاطره دلیرمردان عرصه ایثار و شهادت، به فرهنگیان متعهد و دانش آموزان عزیز و همه رهپویان


طریق علم و معرفت تبریک و تهنیت عرض می نماییم.


                                                          دبیرخانه کشوری پوشاک وطراحی ودخت


  • صفورا محمدزاده
۲۸
شهریور

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد :توزیع12 هزار پوشاک لباس بین دانش آموزان نیازمندمدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع 12 هزار دست البسه تولید شده توسط هنرجویان هنرستان های استان بین دانش آموزان نیازمند در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان جنوبی، عباس لامعی در مراسم توزیع این البسه گفت: برای تولید این تعداد دست لباس بیش از 400 میلیون تومان هزینه شده که این مبلغ با مشارکت جامعه یاوری فرهنگی تأمین شده است.

وی اضافه کرد: در تولید این تعداد دست لباس هنر جویان و هنر آموزان هنرستان های  رسالت و کوثر بیرجند  ، عصمت و حکمت قاین  ، شهید صیوری فردوس   ، عصمتیه درمیان   ، آمنه مود سربیشه  و حضرت زینب (س)  زیرکوه مشارکت داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در حال حاضر این  12 هزار دست لباس فرم مدرسه  آماده تحویل به آموزش و پرورش مناطق استان است، خاطر نشان کرد: تا کنون در دو مرحله البسه تولیدی هنرستان های استان  توزیع شده است و مرحله سوم آن نیز با همکاری جامعه یاوری  با اهداف دوخت لباس عید دانش آموزان جامعه  هدف ، از ابتدای  مهر ماه  سال جاری شروع شود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یاد آور شد: ارتقای سطح کیفیت آموزشی همراه با کاربردی نمودن آموزش‌های فنی و مهارتی، ایجاد فرهنگ و روحیه جامعه پذیری هنرجویان، معرفی رشته‌های فنی و مهارتی و فراهم نمودن جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند ( هدایت تحصیلی ) و ارتباط آموزش وپرورش با بازارکار بخشی از اهداف تولیدی کردن هنرستان ها را تشکیل می دهد.

 

  • صفورا محمدزاده
۲۸
شهریور

نظرخواهی جهت هر چه بهتر برگزار کردن مسابقات علمی کاربردی و جشنواره مهارتهای هنری شاخه کاردانش در سال تحصیلی 95-94

قابل توجه روسای محترم ادارات فنی و حرفه­ای و کاردانش و کارشناس مسئولان محترم کاردانش ادارات کل آموزش و پرورش استان­ها

ضمن عرض سلام و خسته نباشید، خواهشمند است نظرات پیشنهادی خود را نسبت به موارد ذیل در جهت برگزاری  بهتر مسابقات علمی  کاربردی و جشنواره مهارت­های هنری شاخه کاردانش در سال تحصیلی 95- 94 تا پایان وقت اداری روز سه­شنبه مورخ 31/6/94 از طریق سایت دفتر کاردانش اعلام فرمایید.

1.      انتخاب عناوین آزمون­های مرحله تئوری و عملی مسابقات علمی کاربردی

2.      نحوه اجرای مرحله استانی مسابقات علمی  کاربردی و جشنواره مهارت­های هنری

3.      زمان برگزاری آزمون­های استانی و کشوری مسابقات علمی  کاربردی و جشنواره مهارت­های هنری

4.      نحوه برگزاری آزمون­های تئوری و عملی مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی

5.      انتخاب طراحان سوال مرحله تئوری و عملی مرحله کشوری مسابقات علمی  کاربردی

6.       شیوه ارزشیابی آزمون­های (سهم آزمون تئوری و سهم آزمون عملی) مسابقات علمی  کاربردی

7.      نحوه برگزاری مرحله عملی مسابقات علمی  کاربردی و جشنواره مهارت­های هنری

 




  • صفورا محمدزاده
کد ذکر ایام هفته

كد ماوس


  • مجله تفریحی

  • جاوا اسكریپت