دبیرخانه کشوری پوشاک وطراحی ودوخت

این سایت جهت اطلاع رسانی وتبادل با سرگروههای رشته پوشاک وطراحی ودوخت راه اندازی شده است.

عقد داماد و عروس بویر احمدی در آسمان بسته می‌شود
 
 

عقد دو تن از هموطنان قوم «لُر» از استان «کهکیلویه و بویر احمد» روز یکشنبه 6 دیماه در مجموعه فرهنگی- هنری آسمان بسته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، «جشنواره پیوند» با اجرای مراسم ازدواج سنتی دو تن از هموطنان قوم «لُر» روز یکشنبه 6 دیماه در مجموعه فرهنگی – هنری آسمان افتتاح می‌شود. 

این مراسم که عقد واقعی داماد و عروس قوم «لُر» است با همان شیوه‌های کهن و باستانی این قوم به منظور حفظ و احیای سنت‌های بومی در هفته وحدت و آستانه میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) صورت می‌گیرد.

این مراسم آیین سنتی ازدواج عروس و دامادی از استان «کهکیلویه و بویراحمد» به همراه موسیقی زنده در سه بخش به اجرا در می‌آید که شامل آشنایی و صحبت کردن مادرها، مرحله گپ زنی، باشلوق برونی یا همان تعیین مهریه، مراسم حنابندان و در نهایت بردن عروس به خانه داماد است. همچنین نمایشگاهی از پوشاک اقوام ایرانی در مجموعه آسمان به مدت ده روز به نمایش در می‌آید.

استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، فارس، قشقایی، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، بهبهان، جم، بوشهر، کرمان از جمله 18 استانی هستند که در این جشنواره شرکت دارند.

فرهنگستان هنر «جشنواره پیوند» را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌کند.

آیین افتتاحیه «جشنواره پیوند» روز یکشنبه 6 دیماه ساعت 9 صبح در مجموعه فرهنگی- هنری آسمان به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان  شهید فلاحی (زعفرانیه) بالاتر از خیابان شیرکوه پلاک 47 برگزار می‌شود. شرکت در این مراسم برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.


  • صفورا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کد ذکر ایام هفته

كد ماوس


  • مجله تفریحی

  • جاوا اسكریپت