دبیرخانه کشوری پوشاک وطراحی ودوخت

این سایت جهت اطلاع رسانی وتبادل با سرگروههای رشته پوشاک وطراحی ودوخت راه اندازی شده است.

آموزش های فنی وحرفه ای باید هدفمند باشد

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۴۹ ب.ظ




معاون آموزشی دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش :آموزش های فنی و حرفه ای باید هدفمند باشد/ خروجی هنرستانها باید تولید باشدمعاون آموزشی دفتر دوم متوسطه کارودانش وزارت آموزش و پرورش گفت: خروجی هنرستانها باید به تولید منتج شود و در بازار قابلیت عرضه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، «محسن شهرستانی» معاون آموزشی دفتر دوم متوسطه کارودانش وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی کشوری سرگروه های رشته های «پوشاک» و «طراحی و دوخت» که به میزبانی استان آذربایجان غربی در حال برگزاریست، اظهار داشت: توسعه و کیفیت بخشی رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: بازار کار مناسب و پراکندگی گسترده رشته های «پوشاک» و «طراحی و دوخت» در سراسر کشور از نقاط قوت آنها می باشد و آموزش در این رشته ها می تواند با تولید همراه باشد.

شهرستانی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید هدفمند باشد؛ اذعان داشت: خروجی هنرستانها باید به تولید بیانجامد و در بازار قابلیت عرضه داشته باشد.

وی اشاره به تهیه برنامه عملیاتی منسجم با همکاری گروههای آموزشی، افزود: حضور فعال هنرجویان در مسابقات علمی و کاربردی و جشنواره مهارتهای هنری در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه دوخت های تزئینی و رودوزی سنتی در حال منسوخ شدن می باشد، از سرگروههای آموزشی خواست تا برای احیا این رشته ها تلاش کنند.

بازنگری استانداردهای آموزشی و معرفی رشته های کارودانش در بین آحاد جامعه و مسئولان از موارد مورد تاکید معاون آموزشی دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش بود.

وی با اذعان به فعالیت قابل توجه دبیرخانه سرگروههای آموزشی رشته های «پوشاک» و «طراحی و دوخت» در استان آذربایجان غربی، گفت: میزان فعالیت این دبیرخانه ها در رتبه بندی آنها موثر می باشد.

«محمدمهدی کاظمی» معاون توسعه و تجهیز دفتر آموزشهای فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی اظهار کرد: گروههای آموزشی به عنوان دیدبانان آموزشی در تغییر نوع نگاه معلم به مدرسه و بررسی عملکرد آموزشی نقش ویژه ای دارند.

وی با بیان اینکه بررسی، کنترول و ارزشیابی از وظایف گروههای آموزشی است؛ گفت: یکی از بازوان ارتقاء کیفیت آموزشی در آموزشگاه به عنوان سیاست وزارت آموزش و پرورش، گروه های آموزشی می باشند.

گفتنی است در این گرد همایی دو روزه با حضورکارشناس مسئول گرههای آموزشی دفتر کارودانش و کارشناس رشته طراحی و دوخت دفتر فنی و حرفه ای و کارشناس رشته های گروه پوشاک دفتر کارودانش، پیرامون برنامه های پیشنهادی و عملیاتی رشته های «پوشاک» و «طراحی و دوخت» بحث و بررسی خواهد شد.




  • صفورا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کد ذکر ایام هفته

كد ماوس


  • مجله تفریحی

  • جاوا اسكریپت