دبیرخانه کشوری پوشاک وطراحی ودوخت

این سایت جهت اطلاع رسانی وتبادل با سرگروههای رشته پوشاک وطراحی ودوخت راه اندازی شده است.

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۶
ارديبهشت



از حرا آیات رحمن و رحیم آمد پدید

با نخستین حرف،قرآن کریم آمد پدید

صوت”اقرا ء باسم ربک” می رسد بر گوش جان

یا که از غار “حرا”خلق عظیم آمد پدید

عید مبعث مبارک





پیامک تبریک عید مبعث

  • صفورا محمدزاده
۲۳
ارديبهشت

نحوه ارزشیابی و نصاب قبولی درس اختیاری نحوه ارزشیابی و نصاب قبولی درس اختیاری برابر ضوابط ارزشیابی درس اختیار شده در رشته مربوط می باشد.

آن دسته از دانش آموزان شاخه کاردانش که دروس اختصاصی سایر شاخه ها و رشته های تحصیلی انتخاب می کنند باید ضوابط و مقررات امتحانی مورد عمل در آن شاخه یا رشته، در امتحان مربوط شرکت کنند. لذا چنانچه امتحان درس انتخاب شده در سایر شاخه ها و رشته ها نهایی باشد، امتحان درس اختیار شده نیز نهایی خواهد بود.


   

                          دفترآموزش دوره دوم متوسطه کاردانش 

  • صفورا محمدزاده
۲۱
ارديبهشت

باسلام


احتراما به اطلاع می رساند دبیرخانه کشوری پوشاک وطراحی ودوخت در جهت 


اجرایی کرد ن برنامه عملیاتی سالتحصیلی 93-94 و به منظور بهربرداری از تجارب


 ارزنده  همکاران  علاقه مندبرای ارتقای آموزش فنی دروس مهارتی در شاخه کاردانش 


 وفنی وحرفه ای  اقدام به تهیه مجله الکترونیکی پوشاک (1) می نماید  ولذا از همه


سرگروههای محترم رشته پوشاک و طراحی ودوخت  وکلیه همکاران هنراموز درخواست


می نماید جهت شرکت درتهیه این مجله الکترونیکی آثار خودرا در مورد  موضوعات زیر به 


دبیرخانه ارسال نمایند.به کلیه شرکت کنندگان همکار درمجله الکترونیکی پوشاگ 


گواهی شرکت درفراخوان وبه آثار برتر وبرگزیده جوایز مناسب وتقدیرنامه صادر خواهد شد.


ضمنا شرکت کنندگان عزیز نام ونام خانوادگی ،نام مدرسه ،منطقه ،استان وکدپرسنلی


خودرا در فایل مربوطه ذکرنمایند.


موضوعات مجله عبارتند از:


1-روش تدریس ذروس مهارتی،2-تجربه آموزشی در مورد موضوعات دروس مهارتی


3-طرح ومدل پوشاک شامل(مانتو،کیف،پالتو،کفش،لباس گودک،روپوش مدارس ،کت


ودامن چادر)به همراه الگو4-معرفی وطرز دوخت لباس سنتی منطقه همراه با عکس


وطرح لباس5-معرفی ابزار وتچهیزات مدرن خیاطی6-طرح وپیشنهادجدید برای ارتقای


رشته خیاطی7-روش نوین ارزشیابی دروس مهارتی در مورد یک موضوع درسی8-نقش


دبیرخانه در ارتقای کیفیت آموزشی رشته پوشاک وطراحی ودوخت 9-نقدوبررسی


کتب آموزشی در رشته پوشاک



                              باتشکر دبیرخانه پوشاک وطراحی ودوخت

  • صفورا محمدزاده
۲۱
ارديبهشت

در مسابقات هنرستانها استان خراسان رضوی به برتری رسیدو پرورش افزود: یکی از اهداف و برنامه های دفتر آموزش فنی و حرفه ای، مشارکت جویی و حضور پرشور و نشاط ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی، دانشگاه های دولتی و خصوصی در اجرای برنامه های آموزش فنی و حرفه ای می باشد.دوازدهمین دوره مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور که روز 16اردیبهشت ماه جاری به میزبانی قزوین برگزار شد، با درخشش استان خراسان رضوی به کار خود پایان داد.


800 
هزار هنرجو در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش کشور تحصیل می کنند که 41 درصد از مجموع دانش آموزان متوسطه دوم را تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا در این دوره از مسابقات که با شرکت 192 هنرجو در 35 رشته و در 10 هنرستان فنی و حرفه ای استان قزوین برگزار شد، استان های خراسان رضوی، اصفهان و شهر تهران رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه این مسابقات که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت:دوازدهمین دوره مسابقات علمی و عملی فنی و حرفه ای کشور پس از دو سال وقفه از شهریور ماه سال 93 آغاز و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد.

محسن حسینی مقدم افزود: این مسابقات در 19 رشته در حوزه صنعت، 10رشته در حوزه خدمات و چهار رشته در حوزه کشاورزی برگزار شد.

وی اضافه کرد: بیشترین شرکت کنندگان این مسابقات از استان های تهران، خراسان رضوی و فارس بودند.

حسینی مقدم، مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه را از الزامات برنامه توسعه ذکر کرد و ادامه داد: نیاز کشور برای رسیدن به توسعه پایدار و اشتغال، جایگاه و اهمیت هنرستان های فنی و حرفه ای را دوچندان می کند که شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش و رشته های موجود در آنها بسترسازی مناسبی برای این منظور است.

وی خاطرنشان کرد: در هرکدام از رشته های این مسابقات در مرحله کشوری، شش هنرجو شرکت کردند که در نهایت از هر رشته نفرات اول تا سوم امروز معرفی شدند.

حسینی مقدم گفت: برگزاری مسابقات علمی و عملی موجب ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان شده و می تواند زمینه مناسبی برای استفاده از ظرفیت و توانمندی دستگاههای دولتی و خصوصی باشد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش

  • صفورا محمدزاده
۲۱
ارديبهشت



با سلام  وآرزوی توفیق


از سرگروههای محترم رشته طراحی ودوخت درخواست می شود برای دریافت فایل راهنمای


 ارزشیابی پایانی رشته طراحی ودوخت 93-94 کلیک نموده وبه نحو مقتضی اطلاع رسانی شود.  


  باتشکر دبیرخانه کشوری طراحی ودوخت


                                         



  • صفورا محمدزاده
۱۱
ارديبهشت

می‌خواهم مطلب جدیدی را بگویم و یک قدم جلوتر بگذارم، باید بگویم که معلمی شغل خداست، امام فرمودند: معلمی شغل انبیا است من هم می‌گویم که معلمی شغل خداست. قرآن می‌فرماید: الرَّحْمَنُ عَلَّم. ضمن اینکه با توجه به آیات قرآن می‌توان معلمی را شغل جبرائیل نیز دانست.
کد خبر: ۲۴۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰

 حجت الاسلام قرائتی در دیدار با معلمان در آستانه روز معلم گفت: امام فرمودند: معلمی شغل انبیاست. من هم می‌گویم که معلمی شغل خداست. حتی با توجه به آیات قرآن می‌توان معلمی را شغل جبرائیل دانست.

به گزارش شبستان، جمعی از معلمان و طلاب خواهر روز گذشته در آستانه هفته معلم با حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی دیدار کردند و ضمن تبریک بزرگداشت مقام معلم، از ایشان تجلیل کردند.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نمازکشور گفت: می‌خواهم مطلب جدیدی را بگویم و یک قدم جلوتر بگذارم، باید بگویم که معلمی شغل خداست، امام فرمودند: معلمی شغل انبیا است من هم می‌گویم که معلمی شغل خداست. قرآن می‌فرماید: الرَّحْمَنُ عَلَّم. ضمن اینکه با توجه به آیات قرآن می‌توان معلمی را شغل جبرائیل نیز دانست.
حجت الاسلام قرائتی در دیدار با معلمان در آستانه روز معلم گفت: امام فرمودند: معلمی شغل انبیاست. من هم می‌گویم که معلمی شغل خداست. حتی با توجه به آیات قرآن می‌توان معلمی را شغل جبرائیل دانست.

به گزارش شبستان، جمعی از معلمان و طلاب خواهر روز گذشته در آستانه هفته معلم با حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی دیدار کردند و ضمن تبریک بزرگداشت مقام معلم، از ایشان تجلیل کردند.

این معلم قرآن سخنان خود را با ذکر خاطره‌ای ادامه داد: حدود 37 سال پیش که من طلبه گمنای بودم، شخصیت مشهوری مثل دکتر بهشتی با من تماس گرفت و گفت: «بنده می‌خواهم از تهران به قم بیایم چراکه حرف مهمی با شما دارم. یک ساعت هم مهمان شما خواهم بود. ضمن اینکه در آن زمان کسی خانه‌تان نباشد.» ایشان سر موعد تشریف آورند. یکی از فضلا هم که الان از آیت‌الله‌ها هستند در اتاق من تشریف داشتند که دکتر بهشتی خواستند تنها با من حرف بزنند. وی گفتند: «باید به شما یک تبریک بگویم و یک خطر را هشدار دهم. تبریک به خاطر اینکه معلم خوبی هستی و خطر اینکه شما از معلمی دست برداری و منبری بشوی.

وی در ادامه افزود: چون به منبری‌ها پول می‌دهند من می‌ترسم بعد از مدتی پول خوبی به شما بدهند که به شما بچسبد و دیگر تخته سیاه و معلمی را کنار بگذاری.» بعد از من پرسید که خودم و خانواده‌ام چقدر در ماه خرج دارم. من خرج خودم را گفتم. ایشان گفت: «من ماه به ماه این پول را به حساب شما می‌ریزم که شما بدون دغدغه فقط به معلمی بپردازی و منبری نشوی.» از ایشان پرسیدم این پول از کجا می‌آید؟ ایشان گفت: «سهم امام است.» گفتم زندگی ما زاهدانه نیست. به هر حال خانه ما آن زمان منزل قشنگی بود. فرش‌های دستباف داشتیم و خانه ما مبلمان بود در حالی که آن زمان هیچ آخوندی مبل نداشت. به ایشان گفتم وضع خانه ما را می‌بینید که خوب است. در حالی که با سهم امام باید زندگی ساده‌ای داشت. همچنین گفتم تعجب می‌کنم شما
 از تهران زنگ زدید و این راه را آمدید و این پیشنهاد را به من دادید فقط به خاطر اینکه من معلمی را ادامه دهم؟ ایشان گفتند: «بله. به همین قصد آمدم.» گفتم به خاطر این حرکت شما که این قدر برای معلمی اهمیت قائل هستید، من قول شرف می‌دهم که تا آخر عمر دست از معلمی برندارم.

.

بعد از انقلاب هم موقعیت‌های مختلف از جمله امام جمعه‌ای، نمایندگی مجلس، قاضی‌گری و ... برای من پیش آمد اما من معلمی را رها نکردم. از آقای بهشتی پول نگرفتم اما به خاطر عنایت ایشان دست از معلمی برنداشتم.

وی در بیان اهمیت شغل معلمی چنین سخنان خود را ادامه داد: معلمی با شغل‌های دگیر تفاوت چشمگیری دارد. مثلا معلم ربطی به مهندس ندارد. مهندس سالن می‌سازد اما معلم آدم می‌سازد. یک سالن خوب حداکثر یک قرن دوام می‌آورد. اما آثار تربیتی معلم تا انتهای بشریت پابرجا می‌ماند. مهندس فقط مغزش مهندس است اما معلم تمام حرکاتش، کردارش و گفتارش معلم است. بنابراین معلمی هم شغل خداست هم شغل پیغمبر و انبیا است منتها اینکه معلم خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد، سخن دیگری است.
حجت‌الاسلام قرائتی در ادامه چند توصیه به معلمان ارائه کرد: اول اینکه معلم نیت دریافت پول نداشته باشد. نه اینکه پول نگیرد. فقط نیت این کار را نداشته باشد. مثل این می‌ماند که وقتی شما لباس می‌شویید، غذا هم هضم می‌شود، ورزش هم می‌کنید اما اینها نیت شما نیست. هدف شستن لباس است که در کنارش چیزهای دیگر به د

وی ادامه داد: مسئله دوم دلسوزی است. معلم باید از درون بسوزد. سوم اینکه معلم باید بی تکلف باشد. نباید به چیزی گیر بدهیم. اگر کاری انجام شد که شد. اگر هم نشد، نشد. مثلا اینکه کلاس درس چه شکلی است؟ چند متر است و ... نباید مهم باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی در این زمینه نیز مثالی ذکر کرد: بنده یک بار کلاسی برگزار کردم که نه تخته سیاه داشتیم، نه گچ و نه تخته پاک‌کن. یک تکه مقوا آوردم که با ذغال روی آن می‌نوشتم. جوراب خودم را هم به تخته پاک‌کن تبدیل کردم. بی‌تکلفی گار را راحت‌تر می‌کند. قرآن هم انسان را از تکلف داشتن بر هزر داشته است.

وی چهارمین ویژگی یک معلم را چنین ذکر کرد: گفتگوی تن به تن نباید برای یک معلم فراموش شود. اثری در این نوع گفتگو هست که در گفتگوی میلیونی نیست. پنجم اینکه معلم از آموزش برخی علوم بی‌مورد بپرهیزد. برخی چیزها به درد کسی نمی‌خورد. مثلا اینکه نماز در قطب شمال که شش ماه شب و شش ماه روز است، به چه شکل است به ما چه ربطی
دارد؟

حجت‌الاسلام قرائتی خطاب به جمع حاضر گفت: حرف‌هایی که می‌زنید باید مورد نیاز باشد. یک بار جایی بودم بعد از نماز دعایی خوانده شد با این معنی که خدایا من در بیابان‌ها حیرانم. خدایا نمی‌دانم رزق من کجاست در صحرا یا دریا؟ در شهر یا روستا ... به آن فرد گفتم این چه دعایی است که می‌خوانی مگر تو در این وضعیتی؟ مگر در بیابانی؟ گفت: این دعا در مفاتیح آمده. گفتم آمده باشد احتمالا زمانی یک فردی در این وضعیت بوده این دعا رو خوانده چه ربطی به تو دارد! یا یکبار در جمکران عده‌ای دانش‌آموز 9 ساله را آورده بودند.

وی ادامه داد: مناجات عارفان می‌خواندند. الهی نفسی معیوب و قلبی مهجور... که من در واکنش به آن گفتم برو کشکت را بساب تو که هنوز نفس نداری، چنین دعایی می‌خوانی. این است که باید بدانیم چه چیزی را برای چه کسی می‌گوییم. هر چیزی برای هر کسی مناسب نیست. مفاتیح مثل داروخانه می‌ماند. ما که نباید هرچه دارو در داروخانه است را بخوریم. باید هر موقع بسته به نیاز دارویی لازم داشتیم از آن مصرف کنیم.

وی توصیه دیگری برای معلمان داشت: مسئله بعدی اینکه شاد باشید و هنگام آموزش خنده و شادی را با کار ترکیب کنید تا اثربخش‌تر باشد. یادگیری با خنده و شادی بسیار ماندگار و تاثیرگذار است. مثلا من به فکر این هستم که یک سایت خنده راه بیاندازم. چه کسی گفته است که ما آخوندها فقط باید بگریانیم. توصیه بعدی من به شما این است که لباس تیره نپوشید. 
رنگ تیره اثر بدی برای آموزش‌گیرنده دارد. رنگ شاد و ساده بسیار مفید است. ضمن اینکه با تنوع و شاد صحبت کنید. قرآن هم گاهی با یک هدف چند چیز متنوع را در کار هم آورده است مثلا در جایی شتر و آسمان را کنار یکدیگر می‌گذارد تا یک مفهوم را برساند و از این طریق تنوع بخشیده است.

حجت‌الاسلام قرائتی این چنین برای حاضران دعا کرد: انشاءالله که معلم‌های خوبی بشوید. ضمنا از شما درخواست می‌کنم به موضوع نماز به خصوص در آموزش به کوچک‌ترها بسیار دقت کنید
.به نقل از سایت تابناک
  • صفورا محمدزاده
۱۱
ارديبهشت

عارفان علم عاشق می شوند      بهترین مردم معلم می شوند

عشق با دانش متمم میشود       هرکه عاشق شد معلم می شود



اشعار نو به مناسبت روز معلم ناب و احساسی

 کارت پستال های تبریک روز معلم

  • صفورا محمدزاده
۱۱
ارديبهشت

  • صفورا محمدزاده
۰۲
ارديبهشت

معرفی نفرات برتر بخش تئوری مرحله کشوری مسابقات علمی عملیبا عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب ، و تقدیر و تشکر از ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور در خصوص برگزاری مطلوب دوازدهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای که با همکاری مرکز سنجش آموزش و پرورش برگزار گردید ، نفرات برگزیده بخش تئوری مرحله کشوری این مسابقات به شرح فایل ضمیمه اعلام می گردد.

مرحله کشوری این دوره از مسابقات با حضور 3622 هنرجوی هنرستان های کشور در 33 رشته برگزار گردید که 6 نفر برتر هر رشته در بخش عملی مرحله کشوری که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار خواهد شد به رقابت می پردازند.

ضمنا در 4 رشته مکانیک موتورهای دریایی ، ناوبری ، چاپ و صنایع نساجی در بخش علمی سه نفر برتر معرفی نهایی شده اند که در 17 اردیبهشت مورد تقدیر قرار می گیرند.

ردیف

استان

منطقه

هنرستان

نام

نام خانوادگی

حنسیت

رشته

1

اصفهان

نجف آباد

شهید ابوترتبی

راضیه

ایزدی خواه  نجف آبادی

دختر

طراحی ودوخت

2

فارس

شیراز ناحبه 4

امام موسی صدر

نعیمه

قاسمی

دختر

طراحی ودوخت

3

قم

قم ناحیه 3

دکترحسابی

مریم

زند دیزاری

دختر

طراحی ودوخت

4

کردستان

سننندج ناحیه 1

حکمت

پریسا

علی ویسی

دختر

طراحی ودوخت

5

کرمان

کرمان ناحیه 2

مدرس

فاطمه

مقسودی

دختر

طراحی ودوخت

6

یزد

یزد ناحیه 1

هدی

زهره

شاکری

دختر

طرحی ودوخت

 

  • صفورا محمدزاده
۰۲
ارديبهشت

طلاعیه مهماعلام اسامی راه یافتگان به مرحله عملی سیزدهمین دوره مسابقات علمی- کاربردی شاخه کاردانش

 رشته خیاطی

دیف

کد

نام خانوادگی

نام

نام استان

1

44220339

گلرخی

زینب

اصفهان

2

44220442

سلیمانی پویا

پریسا

البرز

3

44222762

فرج زاده

زهرا

آذربایجان شرقی

4

44220655

میر احمدیان بابااحمدی

ریحانه سادات

تهران

5

44220772

وحیدی راد

الهام

تهران (شهرستانها)

6

44220933

غلامی

عاطفه

خراسان جنوبی

7

44221040

سیدی گاش

سیده فاطمه

خراسان رضوی

8

44221468

برمشوری

زهرا

فارس

9

44221563

اسدی

انسیه

قزوین

10

44222738

خسرویان

فائزه

کرمان

11

44221972

حاجیلی دوجی

عاطفه

گلستان

12

44222202

گل پور

فاطمه

مازندران

 رشته دوختهای تزیینی

دیف

کد

نام خانوادگی

نام

نام استان

1

44220342

کوهی

فاطمه

اصفهان

2

44220056

کوولی اقدم

مریم

آذربایجان شرقی

3

44220152

شوربلاغی بلخکانلو

رعنا

آذربایجان غربی

4

44220659

مشهدی

زینب

تهران

5

44220849

عبدالله زاده

کوثر

چهارمحال وبختیاری

6

44220939

غفرانی

عالیه

خراسان جنوبی

7

44221043

سعادتی راد

فاطمه

خراسان رضوی

8

44221333

فرجی خورشیدی

هاجر

سمنان

9

44221473

رحیمی رضائی

معصومه

فارس

10

44222205

نجفی اصلی

فاطمه زهرا

مازندران

 

اطلاعیه

اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله عملی سیزدهمین دوره مسابقات علمی- کاربردی شاخه کاردانش

با استعانت از حضرت حق و ضمن تبریک و تشکر از برگزاری مطلوب مسابقات و آرزوی توفیق برای راه یافتگان به مرحله عملی سیزدهمین دوره مسابقات علمی- کاربردی شاخه کاردانش، بدینوسیله اسامی نفرات برترمرحله تئوری این مسابقات اعلام می گردد.

اسامی راه یافتگان به مرحله عملی کشوری

لازم به ذکر است که اسامی مندرج به ترتیب حروف الفبای استان می باشد نه بر اساس نمره مکتسبه در مرحله تئوری

 

  • صفورا محمدزاده
کد ذکر ایام هفته

كد ماوس


  • مجله تفریحی

  • جاوا اسكریپت